17184 فرآیند عدم پرداخت بدهی تا تخلیه تلفن چقدر طول می‌کشد؟ سخنگوی شرکت مخابرات ایران مدت‌زمان عدم پرداخت بدهی خطوط تلفن ثابت تا قطع یک‌طرف، دوطرفه و درنهایت واگذاری را یک فرآیند یک سال و سه ماهه دانست و گفت: این امکان خیلی ضعیف است که طی فرآیند یک سال و سه ماه اطلاع‌رسانی نشود. <p><span style="color: #339966"><strong><span style="font-size: 12px">وایمکس نیوز- </span></strong></span><span style="font-size: 12px">محمدرضا بیدخام با بیان این&zwnj;که پروسه&zwnj;ی تخلیه&zwnj;ی خط تلفن ثابت حدود یک سال طول می&zwnj;کشد، اظهار کرد: در طول این یک سال مرتب به مشترک درباره میزان بدهی&zwnj;اش اطلاع داده می&zwnj;شود. بعد از گذشت یک سال، خط مشترک یک&zwnj;طرفه می&zwnj;شود و بعد به&zwnj;صورت دوطرفه قطع می&zwnj;شود. البته در طول این یک سال به&zwnj;طور مرتب به&zwnj;صورت کتبی و صوتی به مشترک اطلاع&zwnj;رسانی می&zwnj;شود که بدهی خود را پرداخت کند که در غیر این صورت، خط تخلیه خواهد شد.</span></p><p><span style="font-size: 12px">وی ادامه داد: این فرآیند تخلیه تلفن است و اگر خط مشترک تخلیه شود، اما پس از سه ماه بدهی خود را پرداخت کند، شماره را به مشترک برمی&zwnj;گردانیم اما از آن به بعد مطابق آیین&zwnj;نامه می&zwnj;توان شماره را به فرد دیگری واگذار کرد.</span></p><p><span style="font-size: 12px">سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره شرایط واگذاری خطوط تلفن بیان کرد: اگر شماره تلفنی واگذار نشده باشد، اولویت با کسی است که این شماره را قبلا داشته است. مگر این&zwnj;که شماره رند باشد که اگر از مدت عدم پرداخت بدهی یک سال و سه ماه بگذرد، مشمول آیین&zwnj;نامه شماره&zwnj;های رند می&zwnj;شود.</span></p><p><span style="font-size: 12px">بیدخام در پاسخ به این&zwnj;که آیا این امکان وجود دارد که به مشترک درباره قطع خط تلفن اطلاع&zwnj;رسانی نشود، اظهار کرد: این امکان خیلی ضعیف است که در فرآیند یک سال و سه ماه اطلاع&zwnj;رسانی نشود. البته درصورتی که مشترک چنین ادعایی داشته باشد، پرونده&zwnj;اش موجود است و می&zwnj;توان آن را بررسی کرد.</span></p><p><span style="font-size: 12px">اگر مشترک تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به دلیل بدهکاری شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، دارنده پروانه ضمن اطلاع&shy;&zwnj;رسانی به مشترک می&zwnj;تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع&shy;&zwnj;آوری و تخلیه خط تلفن اقدام کند و درصورت تخلیه، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال است.</span></p><p><span style="font-size: 12px">البته ممکن است برخی از مشترکان ادعا کنند که از زمانی که بدهی خود را پرداخت نمی&zwnj;کنند، بدون اطلاع&zwnj;رسانی فرآیند قطع و واگذاری اتفاق می&zwnj;افتد. در چنین شرایطی مشترک می&zwnj;تواند به شرکت مخابرات مراجعه کرده و با درخواست مشاهده&zwnj;ی پرونده&zwnj;ی خود، صحت این موضوع را بررسی کند.</span></p><p><span style="font-size: 12px">منبع: ایسنا</span></p>