16625 معاون رگولاتوري خبر داد؛ پايش آنلاين شبکه‌هاي موبايل/ شکايات موردي رسيدگي مي‌شود معاون سازمان تنظيم مقررات گفت: وضعيت کيفيت شبکه‌هاي تلفن همراه در کشور به صورت لحظه‌اي و آنلاين رصد مي‌شود و در شرايط فعلي نرخ غيرقابل قبولي از اين شبکه‌ها مشاهده نکرديم. <p><span style="color: #339966"><strong><span style="font-size: 12px">وايمکس نيوز- </span></strong></span><span style="font-size: 12px">مجيد حقي در پاسخ به وجود شکايات از سوي برخي مشترکان تلفن همراه مبني بر قطع و وصلي&zwnj;هاي مکرر در حين مکالمه با موبايل اظهار داشت: موضوع قطعي بين مکالمات نبايد از يک رِنج استاندارد بيشتر باشد و در صورتي که اين رخداد افزايش پيدا کند، آن را با آنچه که در پروانه تعهد اپراتورها مشخص شده است، تطبيق خواهيم داد و مطابق آن اپراتور را جريمه مي&zwnj;کنيم.</span></p><p><span style="font-size: 12px">وي با بيان اينکه هم&zwnj;اکنون شبکه اپراتورهاي موبايل در کشور به صورت آنلاين و لحظه&zwnj;اي رصد مي&zwnj;شود، خاطرنشان کرد: در شرايط فعلي مشکلي در رصد و مانيتورينگ اين شبکه&zwnj;ها مشاهده نشده است و شاهد نرخ غيرقابل قطعي بين مکالمات نبوده&zwnj;ايم.</span></p><p><span style="font-size: 12px">حقي با اشاره به اينکه در صورتي که ميزان تعهدات اپراتورها در زمينه ارائه کيفيت مکالمات با آنچه که در پروانه فعاليت آنها مشخص شده است، تطبيق نداشته و فاصله داشته باشد، به آنها تذکر مي&zwnj;دهيم و مطابق با موارد قانوني موارد با آنها برخورد مي&zwnj;کنيم، اضافه کرد: بايد آنچه که از سوي ما رصد مي&zwnj;شود و آنچه که کاربر احساس مي&zwnj;کند، يکسان باشد و تفاوتي ميان اين دو موضوع وجود نداشته باشد.</span></p><p><span style="font-size: 12px">معاون سازمان تنظيم مقررات با تأکيد بر اينکه حتي موارد شکايات را به صورت موردي بررسي خواهيم کرد، گفت: اصالت مانيتورينگ کيفيت شبکه&zwnj;هاي موبايل به آن چيزي است که مردم احساس مي&zwnj;کنند و اين حس واقعي مردم بايد با نتايج بررسي ما در سامانه&zwnj;هاي کيفيت آنلاين يکسان باشد.</span></p><p><span style="font-size: 12px">وي تأکيد کرد: در اين زمينه اگر مشترکي از کيفيت مکالمات خود ناراضي بود و مشکلي داشت، مورد را اعلام کند تا به صورت آنلاين رصد شود.</span></p><p><span style="font-size: 12px">حقي تصريح کرد: حق با مشترک است و نبايد قطع و وصلي شبکه موبايل در حين مکالمه از يک نرخي بيشتر باشد؛ البته ما تاکنون کيفيت شبکه را به صورت آماري اطلاع&zwnj;رساني کرده، اما در صورتي که مواردي وجود داشته باشد، آن را نيز بررسي خواهيم کرد.</span></p><p><span style="font-size: 12px">منبع: مهر</span></p>