پایگاه اطلاع رسانی وایمکس نیوز


کد مطلب: 16625  |  تاريخ: ۱۳۹۷/۳/۱۱  |  ساعت: ۱۳ : ۴۸

معاون رگولاتوري خبر داد؛

پايش آنلاين شبکه‌هاي موبايل/ شکايات موردي رسيدگي مي‌شود

معاون سازمان تنظيم مقررات گفت: وضعيت کيفيت شبکه‌هاي تلفن همراه در کشور به صورت لحظه‌اي و آنلاين رصد مي‌شود و در شرايط فعلي نرخ غيرقابل قبولي از اين شبکه‌ها مشاهده نکرديم.

وايمکس نيوز- مجيد حقي در پاسخ به وجود شکايات از سوي برخي مشترکان تلفن همراه مبني بر قطع و وصلي‌هاي مکرر در حين مکالمه با موبايل اظهار داشت: موضوع قطعي بين مکالمات نبايد از يک رِنج استاندارد بيشتر باشد و در صورتي که اين رخداد افزايش پيدا کند، آن را با آنچه که در پروانه تعهد اپراتورها مشخص شده است، تطبيق خواهيم داد و مطابق آن اپراتور را جريمه مي‌کنيم.

وي با بيان اينکه هم‌اکنون شبکه اپراتورهاي موبايل در کشور به صورت آنلاين و لحظه‌اي رصد مي‌شود، خاطرنشان کرد: در شرايط فعلي مشکلي در رصد و مانيتورينگ اين شبکه‌ها مشاهده نشده است و شاهد نرخ غيرقابل قطعي بين مکالمات نبوده‌ايم.

حقي با اشاره به اينکه در صورتي که ميزان تعهدات اپراتورها در زمينه ارائه کيفيت مکالمات با آنچه که در پروانه فعاليت آنها مشخص شده است، تطبيق نداشته و فاصله داشته باشد، به آنها تذکر مي‌دهيم و مطابق با موارد قانوني موارد با آنها برخورد مي‌کنيم، اضافه کرد: بايد آنچه که از سوي ما رصد مي‌شود و آنچه که کاربر احساس مي‌کند، يکسان باشد و تفاوتي ميان اين دو موضوع وجود نداشته باشد.

معاون سازمان تنظيم مقررات با تأکيد بر اينکه حتي موارد شکايات را به صورت موردي بررسي خواهيم کرد، گفت: اصالت مانيتورينگ کيفيت شبکه‌هاي موبايل به آن چيزي است که مردم احساس مي‌کنند و اين حس واقعي مردم بايد با نتايج بررسي ما در سامانه‌هاي کيفيت آنلاين يکسان باشد.

وي تأکيد کرد: در اين زمينه اگر مشترکي از کيفيت مکالمات خود ناراضي بود و مشکلي داشت، مورد را اعلام کند تا به صورت آنلاين رصد شود.

حقي تصريح کرد: حق با مشترک است و نبايد قطع و وصلي شبکه موبايل در حين مکالمه از يک نرخي بيشتر باشد؛ البته ما تاکنون کيفيت شبکه را به صورت آماري اطلاع‌رساني کرده، اما در صورتي که مواردي وجود داشته باشد، آن را نيز بررسي خواهيم کرد.

منبع: مهر

انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی وایمکس نیوز

لینک مطلب: http://wimaxnews.ir/NSite/FullStory/?Id=16625