سرویس تلفن همراه ۱۳۹۷/۳/۳ - ۲۱ : ۲۵ شماره: 16594
وضعيت شبکه‌هاي موبايل هنگام بحران؛ اپراتورها تذکر گرفتند
در حالي که مهم‌ترين زمان امدادرساني هنگام بروز بحران، همان ساعات ابتدايي است، گاهي پايداري شبکه اپراتورهاي تلفن همراه کمتر از حد استاندارد بوده و بعضا ارتباط‌ها دچار اختلال مي‌شود. به همين دليل رگولاتوري اپراتورها را ملزم به ارتقاي شرايط سايت‌هايشان کرده است.

وايمکس نيوز- طبق اعلام سازمان تنظيم مقررات وارتباطات راديويي، ميزان پايداري شبکه اپراتورهاي تلفن همراه در مواقع بحراني از جمله رويدادهاي بارش برف و زلزله و در صورت قطع ناگهاني برق، پائين‌تر از حد استاندارد است و شاهديم که در ساعات ابتدايي، ارتباط‌ها بعضا دچار اختلال مي‌شود.

در حالي که مهم‌ترين زمان دستگاه‌هاي امدادرسان براي پرداختن به امدادرساني، همان ساعات اوليه پس از بروز بحران است و اگر بنا باشد در ساعات اوليه ما دچار اختلال در ارتباط باشيم، طبيعتا به تبع آن ممکن است در امدادرساني هم دچار اختلال شويم.

ضمن اين‌که اختلال در ساعات اوليه بين کاربران هيجان هم ايجاد مي‌کند. کاربران وقتي مي‌بينند ارتباط قطع است، تلاش بيشتري براي برقراري ارتباط مي‌کنند که همين تلاش باعث مي‌شود شبکه دچار اشباع شود و شبکه را به سمت ناپايداري مي‌برد.

در اين زمينه مجيد حقي - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي- در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به لزوم پايداري شبکه‌ها هنگام وقوع حوادث بحراني، اظهار کرد: بحث پايداري به قطعي برق برمي‌گردد و اين‌که هنگام قطعي برق شبکه‌ها چقدر پايدار هستند. رخدادهايي که در سال گذشته رخ داد مانند زلزله کرمانشاه و بارش برف که باعث قطعي برق شد. اين قطعي نبايد حداقل در ساعات و دقايق اوليه تاثيري در پايداري شبکه بگذارد، ولي مي‌گذارد.

وي در ادامه بيان کرد: بررسي‌هاي ما نشان مي‌دهد يکي از دلايل اين قطعي اين است که سامانه‌ها و تجهيزاتي که بايد اين پايداري را حفظ کنند، مثل باتري و تجهيزاتي که برق سايت‌ها را تا يک زماني تامين مي‌کنند، مناسب نيست. زيرا درصد قابل توجهي از سايت‌ها اين پايداري و تجهيزات را در بازه زماني چند ساعته‌اي که بايد تامين کنند، ندارند.

حقي بيان کرد: ما از سايت‌هاي مختلف در اقصي نقاط کشور بازديد ميداني کرديم و تذکراتي داديم که تجهيزات خود را در يک بازه زماني سه ماهه بازنگري کنند و اگر لازم است تجهيزات را جايگزين کنند تا شرايط به گونه‌اي شود که در رخدادهايي از اين دست و قطعي برق، پايداري شبکه و برق در لحظه اوليه دچار اختلال نشود. همچنين در سه ماه آينده اين موضوع را بررسي مي‌کنيم و بنا داريم در مانورهايي مورد تست عملياتي هم قرار دهيم و اميدواريم سال آينده قطعي‌هاي برق دچار اختلالات شبکه نشود.

حقي پيش از اين درباره سايت‌هاي شبکه اپراتورهاي تلفن همراه گفته بود: اين سايت‌ها از نظر قطعي برق و مدت زمان پايداري باتري‌هاي پشتيبان و سيستم تغذيه پائين‌تر از استاندارد قابل قبول هستند و اين موضوع در زمان قطعي برق ناشي از وقوع حوادث غيرمترقبه باعث عدم پايداري شبکه تلفن همراه و نارضايتي مشترکين مي‌شود. به همين دليل اپراتورها ملزم شدند شرايط استاندارد در سايت‌ها را ظرف سه ماه آينده ارتقاء دهند.

منبع: ايسنا

انتهاي خبر / وب سايت اطلاع رساني وايمکس نيوز / شماره: 16594
اخبار مرتبط

نظر شما درباره اين خبر
نام و نام خانوادگي

پست الکترونيک

نظر شما
نظرات

عضویت در خبرنامه
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:

چنانچه قبلا در خبرنامه ثبت نام نموده اید ، در صورت عدم تمایل به ارسال خبرنامه اینجا کلیک کنید

آرشيو خبر ها

نظرسنجي