سرویس تلفن همراه ۱۳۹۷/۱/۳۱ - ۱۳ : ۹ شماره: 16501
با ارتقاي سامانه جامع خدمات مشتريان اپراتور اول محاسبه صورت‌حساب مشترکان دائمي آنلاين مي‌شود
با ارتقاي سامانه جامع خدمات مشتريان اپراتور اول در راستاي ارائه خدمات گسترده از جمله يکپارچه‌سازي سيستم صورت‌حساب مشترکان دائمي و اعتباري و آنلاين شدن اين فرآيند، ممکن است مشترکان در روزهاي آينده اختلالاتي در تغيير بسته‌ها و يا افزايش اعتبار خود داشته باشند.

وايمکس نيوز- تا قبل از اين سيستم صدور و دريافت صورت‌حساب مشترکان دائمي همراه اول به صورت آفلاين بوده و قدري تاخير داشت، يعني ممکن بود هنگامي که شما درخواست صورت‌حساب مي‌داديد که چقدر از مقدار بسته‌تان باقي مانده، با چند ساعت تاخير دريافت مي‌کرديد. با سيستم جديد ارتقا يافته، صورت‌حساب مشتريان دائمي کاملا آنلاين مي‌شود و اين موضوع مي‌تواند به مشترکان در مديريت هزينه‌هايشان کمک کند. اين سيستم براي مشترکان اعتباري از قبل هم آنلاين بوده و اکنون دو سيستم يکپارچه مي‌شوند.

با آغاز عمليات توسعه و ارتقاء سيستم‌هاي زيرساختي فناوري اطلاعات اپراتور اول ارتباطي کشور از ابتداي ارديبهشت، ممکن است در روزهاي آينده در برخي سرويس‌هاي جانبي مشترکين دائمي و اعتباري در خصوص خريد شارژ يا تعويض بسته‌ها و طرح‌هاي تشويقي اختلالاتي ايجاد شود که اپراتور اول بابت بروز احتمالي اين مشکلات از مشترکين خود عذرخواهي کرده است.

در اين راستا شاهين آرپناهي -مديرکل ارتباطات همراه اول- با ارائه توضيحاتي درباره اين به‌روزرساني اظهار کرد: اين به‌روزرساني در زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات ما اتفاق مي‌افتد و يکي از بزگترين پروژه‌هاي نرم‌افزاري است که تا امروز در اين حجم در کشور انجام شده. اين پروژه مزاياي زيادي دارد و براي مشترکين امتيازات زيادي را به همراه مي‌آورد، از جمله اينکه امکان تعريف بسته‌هاي بيشتري را به همراه اول خواهد داد، يکپارچه‌سازي و ارتقاي سيستم‌هاي خدمات مشتريان و هم موضوعات مربوط به صورت حساب مشتريان.

وي با اشاره به تغييرات ايجاد شده پس از اين به‌روزرساني بيان کرد: از امتيازاتي که با سيستم جديد ايجاد خواهد شد اين است که سيستم بيلينگ يا صورت‌حساب مشترکان دائمي کاملا برخط مي‌شود. تا قبل از اين سيستم صدور و دريافت صورت‌حساب مشترکان دائمي همراه اول به صورت آفلاين بوده و قدري تاخير داشت، يعني ممکن بود هنگامي که شما درخواست صورت‌حساب مي‌داديد که چقدر از مقدار بسته‌تان باقي مانده، با چند ساعت تاخير دريافت مي‌کرديد. با اين سيستم کاملا آنلاين مي‌شود و اين موضوع مي‌تواند به مشترکان در مديريت هزينه‌هايشان کمک کند. اين سيستم براي مشترکان اعتباري از قبل هم آنلاين بوده و اکنون دو سيستم يکپارچه مي‌شوند.

مديرکل ارتباطات همراه اول در ادامه خاطرنشان کرد: امروز ما درباره يک پروژه فني صحبت مي‌کنيم اما با اين تغيير و ارتقاي سيستم مي‌توان اميدوار بود که در تعريف بسته‌هاي جديد انعطاف و گستردگي بيشتري داشته باشيم و دست ما براي ارائه خدمات متنوع‌تر و طيف وسيع‌تري از خدمات به مشتريان بازتر شود و امکان اينکه ما بتوانيم بسته‌هاي متنوع تري را تعريف کنيم با سرعت و گستردگي بيشتري اين کار را انجام دهيم، فراهم شود.

آرپناهي با بيان اينکه پياده‌سازي سيستم و تغيير از سيستم قبل به جديد، به دليل ابعاد وسيع خود ممکن است برخي از مشترکان را تحت تاثير قرار بدهد، افزود: تلاش جدي ما اين است که در هيچ زماني اختلال جدي در سرويس‌هاي پايه يعني تماس، پيامک و اينترنت حتي به صورت کوتاه‌مدت پيش نيايد و مردم به صورت پيوسته سرويس را دريافت کنند. اما در سرويس‌هاي جانبي و خصوصا در استفاده از بسته‌هاي جديد ممکن است تغييراتي اتفاق بيفتد.

وي ادامه داد: مشترکان ما در بازه زماني که سيستم آپديت مي‌شود، اگر بسته‌شان تمام شده باشد و يا بخواهند تغييري انجام دهند، با اختلالات موقتي و محدودي مواجه شوند. البته براي کساني که تمديد خودکار دارند تمهيداتي انديشيده شده که مشترکان تاثير نپذيرند. همچنين ممکن است تغييراتي در سيستم مشترکان اعتباري براي خريد شارژ اتفاق افتاد بيفتد و نتوانند از برخي از درگاه‌ها براي افزايش اعتبار خود استفاده کنند، اما در تمامي اين مدت مي‌توانند از سامانه *1#‌ استفاده کنند.

مديرکل ارتباطات همراه اول خاطرنشان کرد: تفاوت‌هايي را براي چند ساعت خواهيم داشت و از طريق پيامک به مشترکاني که در آن ساعات قصد افزايش اعتبار خود را دارند اطلاع‌رساني مي‌شود که بايد چه اقداماتي را انجام دهند. تلاش ما اين است اطلاع‌رساني خوبي را از طريق پيامک به مشترکان داشته باشيم تا دچار هيچ اختلال جدي نشوند. اما بابت وجود همين سطح از اختلالات که شايد ناگزير هم باشد، عذرخواهي مي‌کنيم.

آرپناهي درباره بازه زماني اين اختلالات اظهار کرد: اين بازه زماني براي پخش‌ها و درگاه‌هاي مختلف مي‌تواند متفاوت باشد و از چند ساعت تا حتي چند روز هم طول بکشد. زيرا طيف وسيعي از درگاه‌هاي ما را درگير خواهد کرد و ممکن است بعضي از درگاه‌هاي ما حتي تا چند روز سرويس را ارائه ندهند. البته اطلاع‌رساني به مشترکان صورت خواهد گرفت که هر کدام از اين درگاه‌ها تا چه زماني در دسترس نخواهد بود.

وي با بيان اينکه 700 نفر از متخصصين بيش از يک سال است روي اين پروژه کار مي‌کنند، افزود: مقدمات اين پروژه چند روز است که آغاز شده و به صورت رسمي از ابتداي ارديبهشت آغاز مي‌شود. با به‌روز شدن سيستم‌هاي همراه اول مي‌توانيم در روزهاي آينده با ارائه سرويس بهتر، وسيع‌تر، منعطف‌تر و با کيفيت بالاتر رضايت بيشتري را جلب کنيم. از مشترکان همراه اول به خاطر صبوري و همکاري‌شان براي تغيير بزرگي که در همراه اول اتفاق مي‌افتد تشکر مي‌کنيم.

منبع: ايسنا

انتهاي خبر / وب سايت اطلاع رساني وايمکس نيوز / شماره: 16501
اخبار مرتبط

نظر شما درباره اين خبر
نام و نام خانوادگي

پست الکترونيک

نظر شما
نظرات

عضویت در خبرنامه
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:

چنانچه قبلا در خبرنامه ثبت نام نموده اید ، در صورت عدم تمایل به ارسال خبرنامه اینجا کلیک کنید

آرشيو خبر ها

نظرسنجي